Alla inlägg den 7 februari 2019

Av Krister - 7 februari 2019 17:28

 

 

Det tycks bli allt vanligare att konditorier omvandlas till bistrokaféer. Det brukar oftast innebära att brödsortimentet minskas ner i de korta bröddiskarna till förmån för enklare restaurangmat med salladsbufféer. När jag skulle skaffa ett wienerbröd till en person i måndags hade konditoriet som jag sedan tidigare besökt genom åren genomgått förvandlingen till just bistro.

 

Wienerbröd fanns inte att få, plåten som hade bakats hade gått åt i en beställning.

Det skulle ta för lång tid att baka en ny plåt.

Jag svepte med blicken över något som kunde falla i smaken och chansade på en wienersemla i det smala utbudet, något som jag egentligen inte ville ha, men började ändå på ordet "wiener." 

Wienerböd till grädde är en mindre lyckad kombination gällade konsistens och smak på bullen, men vi gillar olika.

Jag delade på vetesemlan för egen del för att inte höja blodsockernivån så mycket.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards