Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Krister - 9 maj 2019 22:41





Idag visade bensinpriset på 16,59 kronor litern, en tioöring högre än dieselpriset som faktiskt legat högre än bensinpriset ett tag. Har svårt att tänka mig att kommande bensinmanifestation som en Facebookgrupp utlyst på olika platser i landet nästa fredag, får någon större betydelse när det gällar att väcka opinion.

 

Regeringens årliga prishöjningar på bränsle fortsätter, och kommer även i fortsättningen att fattiggöra arbetarklassen. Främst för landsbygdsbor som är tvungna att ta sig till jobben på obekväma arbetstider där det är gles kollektiv linjebusstrafik. Men man väljer ju var man bosätter sig, som det heter. Man får skylla sig själv.


Tog mig till gymmet ikväll i Väsby. Gjorde mitt pass där senast den 15 april, har rätt mycket annat att göra på kvällarna just nu. Vägde in mig på 79,8 kg. Kortar ner passen nu när jag tar snabba långpromenader några gånger i veckan på förmiddagarna. Det blev ett långt och givande samtal i bastun efteråt om kost- och tobaksvanor, alkoholvanor och annat som påverkar åldrandet.







 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards