Alla inlägg den 23 januari 2021

Av Krister - 23 januari 2021 20:26



Vad jag kunde se låg dagstemperaturen på som högst sex plusgrader i Väsby. Det var många som passade på att vistas ute i det soliga vädret och vägtrafiken var intensiv. Lördagsfikat tog vi på kaféet i Hammarby apotek. Hallonbiskvin såg riktigt läcker ut med sitt rosa krämiga innehåll, men jag kunde inte känna något som påminde om hallon i smaken.


En äldre förmodligen pensionerad man frågade om starthjälp och jag kilade mig in med Opeln mellan två uppställda bilar i eftermiddags och kopplade startkablarna till batteripolerna. Nu i coronatider står bilarna under längre perioder och bilbatterierna laddas ur. Hörde något om att bärgningskårerna har fullt upp med att starta bilar med livlösa batterier dagarna i ett.


Det nyöppnade Coopbutiken i Bredden hade tekniska problem i den enda manuella kassan. Köerna blev långa, några scannade varorna vid självutcheckning, jag ställde korgen och handlade på Rusta och återkom senare då problemet var löst. Ett bra exempel på hur marknaden försöker beteendestyra oss kunder. Vad jag har sett är det ett fåtal som använder sig av självbetjäning. I dag handlade jag med kontanter vilket inte hade gått annars.




         










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards