Alla inlägg den 4 december 2021

Av Krister - 4 december 2021 20:34

 

I år är det tjugo år sedan jag lade bussförarjobbet bakom mig för gott. Om jag minns rätt var det i mars 2001 jag lämnade in Swebusuniformen och biljettslunga, alltså axelremväskan där biljetter och kontanter förvarades, i Uppsaladepån. Systemet är kontantlöst numera, en klar fördel. 2018 köptes Swebus upp av Flixbus.



Anledningen till att jag lämnade bussförarjobbet var sjukskrivningen som pågick under nästan tre år för utmattningssyndrom. Arbetssituationen var ohållbar. 

 

I samband med utmattningen kom överkänsligheten för drag, fibromyalgi. Förmodligen hade dåvarande Uppsalahems kalla och dragiga lägenheter, där överventilationen driver bort värmen i lägenheterna, en bidragande orsak i sjukdomsbilden.

Många av allmännyttans lägenheter är överventilerade och svinkalla.

När jag vistas en längre tid i en utkyld lägenhet som är överventilerad uppträder en dåsighet, yrsel och andfåddhet vid minsta ansträngning och tinnitus. 


Blickfång från fikat i villa Ed på förmiddagen, saffranspannacotta.



     
























Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards