Alla inlägg den 26 mars 2021

Av Krister - 26 mars 2021 22:36



När är det tänkt att man ska använda en spork? Engelska Spoon och fork, alltså spork.  Campingbestick eller bra att ha i bilen. Sådana skedgafflar i plast fanns att köpa i Barkarby igår kväll i sportbutiken. Jag hittade en övergiven skedgaffel, skeffel, på marken.  Man kan ställa sig frågan om produkten ska ses som en engångsartikel eller är avsedd att återanvändas, men eftersom sporken tål maskindisk ska den väl hålla ett tag och tillverkas även i rostfritt stål och titan.




     





Av Krister - 26 mars 2021 21:33





Kontaktade optikern i grannkommunen idag för att få den nya Silhouettebågen justerad. Bågen halkade ner på näsryggen och nyper fortfarande i skinnet. Fibromyalgin som besvärar mig så här års av den råa vårluften och kallblåsten gör ansiktet känsligare när huden bränner, bågarna måste kännas lätta att bära. Fick en liten justering av bågen, men problemet ligger i att det inte går att byta ut sadelkuddarna som är fast monterade på bågen mot en kudde som är mer rörlig av den typ jag har på mina tidigare glasögonbågar.


Nu ska jag testa glasögonen över påsken och vänjer mig kanske vid dem. Silhouette har tidigare haft utbytbara sadelkuddar men har övergått till en fast konstruktion. Det skulle kunna gå att lösa med tillverkaren sa optikern om delar finns kvar i lager.


Om det inte löser sig får jag vänta tills garantitiden löper ut om ett år och ta det med en annan optiker som byter ut delarna.








 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards