Alla inlägg den 4 maj 2023

Av Krister - 4 maj 2023 22:07


 

Gjorde den årliga ögonbottenfotograferingen på vårdcentralen tio över tre. Blodtryck, vikt och längd kontrollerades hos sjuksköterska.

 

Ögonbottenfotograferingen är avgiftsfri, men besöket hos sjuksköterska kostar 250 kronor. Det känns onödigt, jag besökte diabetesläkaren för knappt tre månader sedan och gjorde samma kontroll. 

Jag har ett litet "åderbrock" i ena ögat, vilket jag visste sedan tidigare besök hos ögonläkaren förra året. De här gången slapp jag de svidande pupillvidgande ögondropparna. Befinner man sig i ett tillräckligt mörkt rum går det att uppnå ett bra fototekniskt resultat ändå.

 

Blodtrycket visade på normala 130/85. Samma värde som hälsokontrollen i februari. Jag har haft högre blodtryck än så tidigare.

Fyllde två maskiner med tvätt i morse och hörde mig för om det går att justera tomgången i bilen på två verkstäder OKQ8 vid middagstid.

 

Körsbärsträden börjar slå ut nu allteftersom, men det går långsamt när inte vårvärmen infinner sig. Någon minusgrad i tiotiden, mellan sju och tio plusgrader fick vi nöja oss med idag och sol.

 


   



 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards