Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Fortfarande överviktig?

Av Krister - 3 september 2016 20:53




Enligt bmi bär jag på 1,7 kg övervikt. Dessa värden är relativa och beror en del på muskelmassan. Den första dietisten som jag besökte sa att jag behövde gå ner till 70 kg. Det är för mycket. 77 kilo tycker jag känns bra. För eget vidkommande var viktresan förhållandevis lätt, varför göra det krångligare för sig än vad det behöver vara?

Läs innehållet på varorna du köper. Kolhydrater och socker får inte överstiga 5 g per 100 g. Ät fettrik mat. Jag rasade över tjugo kilo under dryga sju månader utan att tänka på det så särskilt mycket. Metoden heter lchf. Och låt den bli din livsstil. Gå gärna in på kostdoktorn.se för vidare vägledning. -  Tyvärr har även den rörelsen blivit alldeles för kommersialiserad. 


Det sägs att det är svårare att gå ner i vikt för personer som lever i familjeförhållanden än som singel, det ligger en del i det, men det är nog snarare karaktären det handlar om, diciplinen. Jag kostbehandlar min diabetes 2 och har normala blodsockervärden och normaliserat mitt blodtryck. Dessutom har balansen förbättrats.




 
 
mammamuxpux

mammamuxpux

3 september 2016 22:03

Grattis!
visst är det en fantastisk känsla med att gå ner så mycket.
har själv gått ner så mycket och känner mig som en helt annan person.
ända kg som ska bort är mina mamma kg i alla fall.

http://mammamuxpux.bloggplatsen.se

Krister

21 september 2016 23:55

Hej och tack för kommentaren. Ja verkligen. Dessutom vände jag det negativa beskedet om min typ 2 diabetes till något positivt och har fått lära mig så mycket mer om kost och livsstil.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Söndag 28 april 21:59

    Firade söndagens välbesökta högmässa i Danderyds kyrka, församlingens ungdomskör medverkade och konfirmander undervisades. Lämnade S i Mörby centrum efter kyrkfikat. Hämtade N i Täby och gjorde simpasset på eftermiddagen i Märsta. Insåg att...

Av Krister - Lördag 27 april 21:20


  Arbetsgivaren ringde I torsdags, ställde frågan om jag kunde ta en körning från motivationsboendet till beroendemottagningen i grannkommunen under fredagsmorgonen. Tidsmässigt fungerade det bra, så jag ställde upp.   Träffen i Gränby som jag ...

Av Krister - Torsdag 25 april 23:02

  Vi besökte friluftsområdet vid Löwenströmska och utgick från Hammarby kyrka på förmiddagens promenad längsmed Fysingen. Det duggregnade till och från under dagen.     Hämtade N i Täby och besökte simhallen mellan 18 och 20. Inköp i Valsta när...

Av Krister - Onsdag 24 april 19:24

  Deltog i en informationsträff som arbetsgivaren i Väsby kommun anordnade i eftermiddags mellan 13-16. Tog itu med räkningarna och gjorde inköp på Ica ikväll. Det fanns tid för ett träningspass ikväll, men kroppen behöver återhämta sig.    ...

Av Krister - Tisdag 23 april 21:58

    Vi fick en fin dag i friluftsområdet vid Löwenströmska på förmiddagen, men det är ingen vårvärme. Ställde bilen vid Hammarby kyrka och följde promenadstråket längsmed Fysingen utan överraskningar med tanke på översvämningarna i förra veckan d...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards