Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Krister - 9 januari 2017 21:41

 

 

Radiotjänst har höjt avgiften för innehav av teve-sändningsmottagare från 554 kronor till 597. Det är inte programutbudet i publikservicekanalerna vi betalar för i egentlig mening, hur mycket Radiotjänst än vill framhålla det kvalitativa innehållet i programutbudet. När min tjockteve gick sönder har det inte blivit av att skaffa en ny. Man klarar sig bra med nätet och SVT-play. Det är dags att avgifterna för publikservice slopas och tas ut via skatten istället.

Av Krister - 9 januari 2017 12:09

 

 

Försäkringsärendet hos Folksam har fått en oväntad vändning då jag fick ett brev idag där det bekräftades att summan har betalats ut för reparationskostnaden av altandörren efter inbrottet. Det kommer att betalas ut via avi och tar uppåt fem bankdagar att få pengarna. Jag frågade hur de vågade skicka försändelser med post. Jag ska skicka in en kopia på fakturan och polisanmälan i efterhand. Och en förteckning över annat som stulits, men det är svårt att bevisa om man inte har foton på föremålen och kvitton i original. Jag vill få det tråkiga ur världen så fort som möjligt nu.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards