Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Krister - 26 januari 2017 20:09

 

 

Bilder från lördagsfikat i Stora Skuggan i början av juli förra året. Friluftsområdet ligger i utkanten av Djurgården, inte så långt från universitetet och Naturhistoriska. Det var ju ett bra blåbärsår 2016, men också ett smultronår. - Kameran, en Canon Ixus, gav inte så skarpa bilder när de togs, kameran var med om en och annan eskapad innan jag skaffade mig en ny.

 

 

       






 


Av Krister - 26 januari 2017 15:41

 

 

Lämnade in de förbrukade färgpatronerna till min gamla skrivare för återvinning på Elgiganten idag. Nämnde till personalen att det ligger åtskilliga förbrukade tusenlappar i de patroner som jag samlat ihop i plastpåsar de senaste åren. Fick då veta att jag får tio procent i rabatt om jag lämnar in dem i kassan, något som jag borde fått veta tidigare. Det fanns någonstans där i bakhuvudet, men man kan inte minnas allt.

 

Ringde Vårdcentralen om receptförnyelse i måndags av mina blodtrycksänkade tabletter, Enalapril Krka 5 mg. som jag hämtade ut redan idag på Apoteket. En läkare sa vid något tillfälle att tabletterna jag tog inte var behandlande och ville höja dosen, men jag sa nej. Blodtrycket låg på 130/85 vid sista mätningen, så jag får ta upp nödvändigheten av att ta dem med läkaren nästa gång. 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards