Direktlänk till inlägg 4 oktober 2017

Fyrtiotvåtusenmilaservice

Av Krister - 4 oktober 2017 21:30






Det är skönt att slippa gå efter Kia Motors serviceprogram längre, det känns friare när garantin har gått ut både då det gäller kilomerantal och sjuårig vagnskadegaranti. Problemet är att stämpelrutorna i serviceboken inte räcker till längre. Jag försöker ändå hålla tvåtusenintervallet mellan oljebytena. Idag blev det både olje- och filterbyte med bränslefilter på verkstaden utanför Öregrund. Bromsbeläggen måste bytas framöver liksom styrlederna i framvagnen, som har börjat slå lite under bilen i ojämnheter på vägarna. Det är möjligt att jag får ta det på en annan verkstad i närheten.

 

Det har varit en fantastiskt fin solig dag med praktfull höstkolorit. Den sista etappen av vägbygget på länsväg 288 är nu äntligen klar mellan Uppsala och Gimo. Det blir inte så ofta jag kör den vägen längre som förr. Jag körde linje 811 några månader för sexton år sedan på samma sträcka som var mycket tröttande i vintermörkret. 

Gick runt i Öregrund en stund i eftermiddags. Det är något speciellt över orter som går i vinterdvala när sommargästsäsongen är över. 






                 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 15 april 21:40


    Det är mycket fysisk rörelse just nu. Träningspasset igår kväll och i eftermiddags simmade jag med N i Märsta. Det var ett fåtal besökare på eftermiddagen.   Beställde en schnitzelburgare på Centrumgrillen i Märsta centrum efter simpasset...

Av Krister - Söndag 14 april 23:06

    Deltog i förmiddagens högmässa med prostvisitation i Märsta pastorat. Kontraktsprosten besökte kontraktets församlingar med uppdrag av biskopen och domkapitlet där Anders Johansson uträttade kontrollbesök. Mässan satte slutpunkt på visitation...

Av Krister - Lördag 13 april 18:29


    Vi tog lördagsfikat på Waynes i Väsby köpcentrum vid middagstid, scones med färskost och sylt till latten. Inledningsvis gråmulet väder, regnstänk och solglimtar under kvällen. Mellan tolv och 9,5° plusgrader visade termometern under de timma...

Av Krister - Fredag 12 april 23:18

    Deltog i den obligatoriska repetitionsutbildningen för nämndemän i Förvaltingsrättens lokal i Tegeludden på förmiddagen. Eftersom jag var så pass tidigt ute, deltog jag i kursen innan. Annars var det halvtolv som gällde.   Ställde bilen p...

Av Krister - Torsdag 11 april 23:28

    Körde några maskiner tvätt på förmiddagen och tog ett simpass i Märsta med N på eftermiddagen. Simhallen var välbesökt, det brukar annars vara rätt lugnt.    Beställde en Texas Bacon Chicken Royal på BK i Rosersberg på återvägen till Täby...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards