Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

Förkylt

Av Krister - 20 oktober 2017 14:03





I år är det precis fyrtio år sedan jag ryckte in på LV3 i Norrtälje för militärtjänstgöring i januari. Att regementet skulle läggas ner, var det nog ingen som hade kunnat ana vid den tiden.

Deltog i en  begravningsceremoni i förmiddags i Norrtälje. En vän avled plötsligt för en månad sedan, 46 år. Jag var den sista som pratade med honom. Kände att jag inte orkade vara med på samkvämet efteråt.

Omslaget i vädret från värme till kyla ställer till det med halsont och kraftig förkylning. Sa ifrån mig några besök idag just därför. 


Har ställt in Paradisträdet inomhus nu när frosten har kommit. Förra året var det nära att frosten tog den. Det var i samband med lägenhetsinbrottet, jag tappade greppet om småbestyr som skulle göras.






       



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Onsdag 1 maj 07:28

Traditioner skapas, hålls vid liv ett tag, avslutas av olika anledningar och kanske återupptas. Nästa år vet vi inget om. Hämtade T i Väsby på kvällen och besökte Gamla Uppsala där vi firade valborg vid kungshögarna.    I församlingshemmet ser...

Av Krister - Tisdag 30 april 14:36

    Vi fick uppleva vårvärme på förmiddagens promenad vid Löwenströmska. Ställde bilen vid Hammarby kyrka, displayen visade arton plusgrader vid middagstid. Det var ett fåtal som vistades i friluftsområdet, några cyklister, ett äldre par, kvinnan...

Av Krister - Måndag 29 april 23:02


    Av tre huvudförhandlingar ställdes två in några dagar innan utsatt tid, jag tjänstgjorde i tingsrätten fram till tolv, inte fullt en timme. Saken gällde smuggling som avkunnades i den tilltalades frånvaro. Jag behövde inte gå upp så tidigt id...

Av Krister - Söndag 28 april 21:59

    Firade söndagens välbesökta högmässa i Danderyds kyrka, församlingens ungdomskör medverkade och konfirmander undervisades. Lämnade S i Mörby centrum efter kyrkfikat. Hämtade N i Täby och gjorde simpasset på eftermiddagen i Märsta. Insåg att...

Av Krister - Lördag 27 april 21:20


  Arbetsgivaren ringde I torsdags, ställde frågan om jag kunde ta en körning från motivationsboendet till beroendemottagningen i grannkommunen under fredagsmorgonen. Tidsmässigt fungerade det bra, så jag ställde upp.   Träffen i Gränby som jag ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards