Alla inlägg den 10 februari 2017

4,6

Av Krister - 10 februari 2017 23:31



Blodsockervärdet låg på 5,4 fastande i morse och håller en rätt jämn kurva just nu, låg på 5,0 igår förmiddag fastande. Eftersom jag får svettningar när blodsockret sjunker mycket tog jag värdet nu vid elvatiden som visade på 4,6 mmol/L. Har bara ätit ett rejält mål mat idag, så det påverkar blodsockernivån det också.


Känner en person med typ 2 diabetes som fastar tidigt under kvällen och fjorton timmar framåt och har värden som hamnar mellan 3,9 och 4,2 mmol/L under morgonen dagen därpå. 4,2 hade jag en eftermiddag som gav svettningar som nu ikväll.

Av Krister - 10 februari 2017 10:07



Vid den här tiden förra året bar jag ett bandage runt höger pekfinger. Jag skar mig så illa i slutet av januari med en stor kökskniv då jag skulle skära i en lök. Spolade såret i kallt vatten och med hushållspapper runt fingret tog jag bilen in till Närakuten i Väsby under lördagsmorgonen och fick det rätt djupa såret sytt med tre stygn. Läkningsprocessen tog något över en månad. Läkaren sa att jag hade tur som inte skadade en nerv i fingret, men känseln i fingertoppen är inte den samma som innan skadan. Man kan beskriva den som lite brännande efter hett vatten om man trycker på huden. Om känseln blir helt återställd får tiden utvisa, men det är inte handikappade på något sätt.

 

Det är sagt att Närakuten i Väsby ska läggas ner inom två år och ersättas av en ny i Sollentuna, enligt de borgerliga landstingspolitikernas beslut i Stockholms län. Jag funderar på om jag hade klarat av att ta bilen en så lång sträcka på kanske 45 minuter beroende på trafiksituation då jag fick yrsel under väntetiden på akutmottagningen. Parkeringssituationen är en annan fråga. Är förresten inte ordet "närakut" missvisande med tanke på restiderna om man nu inte bor i Sollentuna. Akuten i Väsby ligger avsides till den också.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards