Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Krister - 15 februari 2017 23:32



Har känt av de pupillvidgande dropparna under hela kvällen och avstod därför bågskyttet, men tog ändå det sena gympasset. Att påstå att dropparna kan försämra synen i några timmar, som det stod i kallelsen, är väl i underkant. Vikten låg på 76,6 kilo efter passet. Blodsockervärdet visade under morgonen på 4,9 mmol/L. 

Av Krister - 15 februari 2017 14:21



Blev kallad till en ny ögonbottenfotografering idag hos ögonläkare. Vad jag kan se här i bloggen gjorde jag den senaste kontrollen den 18 augusti förra året i Väsby, nu var det i Märsta. Patientavgiften ligger på 350 kronor, jag är osäker på om jag når upp till högkostnadsskyddet i år. Ivarje fall såg de scannade bilderna bra ut kring den gula fläcken, alltså inga tecken på blodbristningar. Egentligen behöver jag inte ha så täta kontroller, det räcker med var tredje år, sa ögonläkaren. Får jag en undersökning en gång i halvåret är jag tacksam över det. Vi är lyckligt lottade som har en så pass bra utbyggd sjukvård. För att ta ett exempel går det i Etiopien bara en ögonläkare per 1 miljon invånare, om den siffran nu verkligen stämmer. 


Det kritiska i besöket är de pupillvidgande dropparna som tillfälligt kan försämra synen i några timmar efteråt. Man ska undvika att ta bilen, vilket jag gjorde ändå. Det går bra om man använder solglasögonen i det fina soliga vårlika vädret vi har idag.



Olle

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards