Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Krister - 5 februari 2017 20:28



Blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att sjunga en solosång under gudstjänsten i förmiddags. Nu har inte jag sjungit inför åhörare sedan tjugo år tillbaka, så det kändes nervöst, men jag gjorde det. Valde ut en väckelsesång från slutet av artonhundratalet där både bönekamp och seger lyfts fram i texten, jag tycker att det är viktigt att vi vårdar våra gamla sångskatter samtidigt med nyare.  

 

En gång i tiden sjöng jag upp i första basstämma i SL:s manskör. Den kören finns nog inte kvar efter de upphandlingar med olika aktörer som gjorts de senaste tio, femton åren. Körverksamhet är väl inte lönsamt. Det var vad jag minns alltid svårt att få ledigt från busskörningen de dagar som vi hade övning i Hornsbergsgaraget.

Jag har blivit tillfrågad om att delta i kyrkokören också, men det är tiden som fattas. 

Deltog i teckenspråksundervisning efter mötet. 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards