Alla inlägg den 18 juli 2017

Av Krister - 18 juli 2017 21:37




Ett blickfång ut mot Mälaren sett från strandpromenaden i Sigtuna i kväll. Man behöver väl inte påminna om att det var kyligt och blåste en del, sommaren ser ju ut så här i år. Vi får hoppas på en varm augusti. Tog en kaffe på Våfflan nere vid båthamnen. Det har blivit en del koppar idag, och det här var inte tillräckligt starkt för att falla mig i smaken.




 

  

 



 




Av Krister - 18 juli 2017 11:16




Att äta en handfull nötter varje dag anses nyttigt i näringssynpunkt är det sagt. I söndags gick en hörntand sönder av dessa håda mandel- och hasselnötter, vilket jag skulle tänkt på innan jag bet till. Ringde Folktandvården i går förmiddag och fick en tid redan i dag. Problemet var ur världen för en halvtimme sedan.


Eftersom högkostnadsskyddet gick ut i maj kostade besöket 1080 kronor den här gången. Skadan var inte så stor, men tungan söker sig ju till trasig tand, och till sist bli tanden irriterad och ömmar. För två år sedan var det den andra hörntanden som gick sönder av krutongerna i en sallad. Numera vill jag få det lagat omgående, då jag var yngre var det inte lika noga.







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards