Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

Konsumtion och livsstil

Av Krister - 20 februari 2018 15:38



Just nu i början av veckan är det rätt lugnt arbetsmässigt. Har tvättat och tog en promenad upp till närliggande Icabutik. Kaffe och kaffefilter, den här gången Löfbergs Lila.  Det kunde lika gärna varit ett annat rosteri, men jag väljer oftast "mellan mörk", om det nu gör någon större skillnad mot det mellanrostade i smaken. Numera köper jag bara någon enstaka mjölkliter och det till kaffet. Jag har frågat personalen i butiken vid flera tillfällen om de kan ta hem Alpro kokosnötsdryck med ris, men hörsammas inte. Det får bli deras eget märke som inte har samma goda smak, men är väl okej i jämförelse med Coops variant. 

 

Kolhydratinnehållet ligger i samma nivå på båda, 2,6 - 2,7 g.

Testar också kokosvatten från Coco Do Vale, smaken är lite sursöt, och passar väl inte riktigt mig i smaken. Köpte förpackningen i en utländsk livsmedelsbutik i Kista. Kolhydratinnehållet ligger på 4,5 gram. 

Jag köper inte hem Göteborgs Saltinerkex längre, man sätter i sig en hel förpackning under en kväll, det funkar inte om man ska hålla tillbaka kolhydratintaget.




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 15 april 21:40


    Det är mycket fysisk rörelse just nu. Träningspasset igår kväll och i eftermiddags simmade jag med N i Märsta. Det var ett fåtal besökare på eftermiddagen.   Beställde en schnitzelburgare på Centrumgrillen i Märsta centrum efter simpasset...

Av Krister - Söndag 14 april 23:06

    Deltog i förmiddagens högmässa med prostvisitation i Märsta pastorat. Kontraktsprosten besökte kontraktets församlingar med uppdrag av biskopen och domkapitlet där Anders Johansson uträttade kontrollbesök. Mässan satte slutpunkt på visitation...

Av Krister - Lördag 13 april 18:29


    Vi tog lördagsfikat på Waynes i Väsby köpcentrum vid middagstid, scones med färskost och sylt till latten. Inledningsvis gråmulet väder, regnstänk och solglimtar under kvällen. Mellan tolv och 9,5° plusgrader visade termometern under de timma...

Av Krister - Fredag 12 april 23:18

    Deltog i den obligatoriska repetitionsutbildningen för nämndemän i Förvaltingsrättens lokal i Tegeludden på förmiddagen. Eftersom jag var så pass tidigt ute, deltog jag i kursen innan. Annars var det halvtolv som gällde.   Ställde bilen p...

Av Krister - Torsdag 11 april 23:28

    Körde några maskiner tvätt på förmiddagen och tog ett simpass i Märsta med N på eftermiddagen. Simhallen var välbesökt, det brukar annars vara rätt lugnt.    Beställde en Texas Bacon Chicken Royal på BK i Rosersberg på återvägen till Täby...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards