Alla inlägg den 6 november 2020

Av Krister - 6 november 2020 23:11




Fick meddelande redan igår om att jag inte kunde besöka ett äldreboende på förmiddagen då en avdelning drabbats av Coronasmittan. I förra veckan var jag sent ute med att boka tid för ett besök i Uppsala, men reglerna för besöken ändras och jag fick ingen information om att det var förbokning som gällde. Men idag fungerade det bättre. Personalen på äldreboenden använder inte munskydd, men en och annan av personalen bär visir. Jag kan förstå att det måste kännas ansträngade att ha munskydd på under ett helt arbetspass, mitt besök varar i en timme, det känns nog.


Kan ändå tycka att det är okej för det är faktiskt jag som får ett hyfsat skydd mot virus när jag uppmanas bära mask, hålla avståndet och tvätta händerna. Även personalen är möjliga smittobärare. Däremot har jag inte fått några uppmaningar om att undvika peta mig i ansiktet. Man ska ju helst inte ta i munskyddet.





 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards