Direktlänk till inlägg 16 mars 2021

Ett säkert vårtecken

Av Krister - 16 mars 2021 22:04


Tussilagon är efterlängtad och lyste gul i dikesrenen när jag stannade till vid trafikljusen på vägen hem mot Märsta på eftermiddagen. Ringde glasmästeriet som bytte bilrutan åt mig igår och fick veta att Folksam hade upphört med reducering av självrisken som ingick tidigare i bilförsäkringspremien. Det rörde sig om halva summan som låg på sju hundra kronor ungefär. Fler kunder än jag hade frågat, Folksam har inte varit tillräckligt tydliga med det.


Ringde Folksam för att få inskränkningen i försäkringsavtalet bekräftat, samtidigt som jag blev erbjuden en olycksfallsförsäkring. Olycksfallsförsäkringar ingår i anställningsavtalen hos olika uppdragsgivare, man blir lätt överförsäkrad, men är värt att se över.

En spricka som uppkommer i framrutan går inte att reparera som man gör med ett mindre stenskott, och telefonrösten påtalade att reparationen var gratis. Men bara tre gånger om jag minns rätt, sedan måste framrutan bytas ut.


Det kändes skönt att sitta ute idag med muggkaffet i solgasset, isen dröjer sig kvar i sjön Fysingen ett tag till.



       








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Onsdag 15 maj 22:47

    Det blåste sydvästliga vindar under vår promenad vid Fysingen på förmiddagen. Luften kändes svalare och därmed behagligare än under gårdagens utevistelse.   Under gårdagen utbytte jag några meningar med några deltagare i en pensionärsgru...

Av Krister - Tisdag 14 maj 22:09

    Dagens promenad vid Löwenströmska kortades ner tidsmässigt. Jag hade den årliga ögonbottenfotograferingen och ett besök hos sjuksköterska 13:40 på vårdcentralen att tänka på.   Kontrollen kostade 275 kronor. Blodtrycksmätning ingick och ...

Av Krister - Måndag 13 maj 21:48

    Idag hade jag två göromål att uträtta, tvättstugan på förmiddagen och simpasset i halvfemtiden. N fick håret klippt och jag beställde en "Rulle" på Märsta Kolgrill, alltså en kycklingtoast, fattig riddare.  Mineralvatten hade jag i bilen. Det...

Av Krister - Söndag 12 maj 23:28

    Idag firar finländarna mors dag som uppmärksammades vid kyrkkaffet i församlingshemmet efter högmässan med tårta. Det serverades dessutom broccolisoppa. Jag ställde upp som kyrkvärd idag, det är mycket att sätta sig in som ny värd.    B...

Av Krister - Lördag 11 maj 21:44

  Det kändes mildare idag än under gårdagen. Vi tog fikat utomhus på Kardemumma vid middagstid i Väsby centrum. Gästerna strömmade till en kvart innan tolv, så det såg glest ut vid uteborden när jag tog bilden.   Tog ett arbetspass på motivatio...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards