Alla inlägg den 10 november 2021

Av Krister - 10 november 2021 23:19






Temperturen visade på något över tolv plusgrader idag med en för årstiden blek novembersol vid middagstid med tolv sekundmeter i vindbyarna. Promenaden kortades ner av en anledning som jag inte kan ta upp här, men vi stannade till vid Fysingen idag också.

Föreningen ville att jag skulle teckna ett giltigt avtal för uteplatsen som har saknats tidigare och bifogade en skiss över hur jag har tänkt mig uteplatsen. Avtalen lämnades på expeditionen i eftermiddags. 


Det som tillåts av styrelsen är ett lågt staket med träaltan som kräver styrelsens godkännande. Men egentligen handlar det främst om att underhålla den gemensamma markytan genom att klippa gräsmattan som knappt ingen vill göra. Möjligheten till insynsskydd förutsätter särskilda omständigheter för ett godkännande. En högre spaljé som begränsar insynen till grannen intill brukar kunna godkännas.


Nu slipper jag jobbet med att klippa häcken flera gånger om året på uteplatsen, men något utevistelse framöver blir det nog inte annat än nödvändigt sedan jag blev uppmanad att avlägsna buskarna som skyddade just för insyn.







     








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards