Alla inlägg den 21 november 2021

Av Krister - 21 november 2021 22:40



 

Det kändes för mycket att bevista fler möten än förmiddagsgudstjänsten eftersom det var nomineringsmöte till församlingsrådet efteråt. Åtta ordinare och fyra ersättare ska tillsättas. Sedan är det kyrkorådet i sin tur som fattar beslut om vilka kandidater som utses.

Vad jag förstod var det tolv personer som hade anmält sitt intresse för att sitta i församlingsrådet. De flesta blir invalda under en kommande fyraårsperiod inom Märsta pastorat som består av fyra församlingar som utser varsitt församlingsråd. Husby-Ärlinghundra, Norrsunda, Skepptuna och Valsta.  Det nya i kråksången var blanketterna som skulle fyllas i för de eventuella kandidater jag ville nominera, förutom mig själv. Kandidaten måste ge sitt godkännande och intyga med underskrift, vilket inte var praktiskt genomförbart. 

  

Deltog i den lokala S-föreningens möte efteråt där det informerades om pågående och kommande projekt. Bilen fick stå idag, jag höll mig hemma under dagen.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards