Alla inlägg den 27 oktober 2022

Av Krister - 27 oktober 2022 21:57






Besökte Täby centrum på eftermiddagen, vi skulle bland annat försöka hitta en utstyrsel till tioåringens halloweenfirande imorgon. Anledningen var att halloweenkläderna som beställdes på nätet kommer först på måndag. Jag tycker att det är motbjudande att se avhuggna huvuden och blodiga avslitna armar i högar i butikerna som för tanken till kriget som pågår i Europa. 


Rengjorde bilen i snabbtvätten på Cirkel K vid AR i Knivsta ikväll. Skumborsten gav inte ifrån sig tillräckligt med skum och 140 kronor räcker inte tidsmässigt för att få bort smutsen helt. Det finns inte, vad jag känner till, tvättbås i Sigtuna kommun där det går att snabbtvätta bilen utomhus, så jag tog Knivsta som ligger närmast till.


Det blev inget fika ute idag, men igår besökte jag Väsby nya konditori i Mässingen i sällskap på eftermiddagen. Vi delade på en bit fransk chokladtårta som är kompakt i konsistensen och räcker väl till två personer.

Beställde en Lax skagenburgare med surdegsbröd på Frasses i Gottsunda centrum på onsdagskvällen, vi satte oss ner i matcourten som jag upplevde stökig med kringspridda stolar och ett fåtal gäster som surfade högljutt i mobilerna. Men laxburgaren var god.

Luften har känts mild, 11 m/s i vindbyarna och sol. Displayen i bilen visade mellan 12,5 och 15,5 grader idag.









   



           





 



  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards