Alla inlägg den 17 november 2022

Av Krister - 17 november 2022 23:01




De första flingorna för säsongen virvlade runt i luften under dagen, mer än så blev det inte av den snön. Temperatur mellan 2 plusgrader och en enstaka minusgrad då jag ställde bilen för kvällen. Lämnade en piedestal till secondhand och en felfri väska till återbruket vid middagstid.


Gick in på geblod.nu och såg att det var akut brist på min blodgrupp i Uppsala län. Ringde och fick en drop-in tid klockan femton på Akademiska. Jag gjorde det sista besöket på blodtappen i slutet av september 2019. Öppettiderna är inte lika generösa nu, det har blivit svårare att hitta tider som passar. Nu ska jag ta en gul järntablett varannan dag, tjugo tabletter.

Jag har tagit  prover på vårdcentralen, besökt Neurofysiologiska kliniken och gjort ett antal tandläkarbesök i år och utifrån de uppgifterna ska en bedömning göras om jag är lämplig som givare.


Besökte stödpersonträffen som anordnades av patientnämnden klockan fem. Tiden blev knapp i trafikrusningen, jag tankade på OKQ8 i Gottsunda på vägen. Gjorde inköp på Coop i Boländerna på hemvägen.







 






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards