Alla inlägg den 14 november 2022

Av Krister - 14 november 2022 21:09






Besökte återvinningscentralen i dag och gjorde mig av med duntäcket och några kuddar som kastades i containern för mattor och stoppade möbler. Avfallet grovkrossas och används som bränsle i fjärrvärmeverk. Lämnade två par byxor i Myrornas insamlingsbehållare i Bredden under lördagen.


Det pågår beläggningsarbeten på flera avsnitt längsmed Täbyvägen i Täby som ställde till det i kvällsrusningen med köbildningar. I en större vägkorsning blinkade trafiksignalerna gult, jag tog en lite längre omväg för att inte fastna i den långa stillastående trafikkön.

Köpte färdigblandad spolarvätska på Biltema, vi slog oss ner i kafeterian där julen har börjat redan i mitten av november. Jag brukar smaksätta mineralvattnet med några droppar apelsin eller citron som sätter färg.



Gråmulen dag, temperaturen visade mellan 7 och 8,5 plusgrader, tidvis duggregn.

 

Världsdiabetesdagen infaller idag den 14:e november. Jag mäter sällan blodsockernivån längre i den omfattningen jag gjorde tidigare.

Diabetessjuksköterskan rådde mig att inte sticka mig så ofta i fingertopparna. Ikväll visade blodsockernivån 7,2 mmol/L två timmar efter kvällsmaten. Jag måste dessutom byta ut batteriet i dosan. 






   



 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards