Alla inlägg den 12 december 2022

Av Krister - 12 december 2022 21:52





Beställde tid för byte av köksblandaren redan på fredagseftermiddagen, och fick en tid klockan nio, men vvs-montören kom först tjugo över tio. Den modell från FM Mattson som han hade med sig var för hög och han monterade därför en Morablandare som var lägre. Formgivningen känns vass och jag hade önskat en rundare och greppvänligare formgivning, men det fanns bara den modellen att få. Arbetet var klart först vid halvettiden.


Kranen har droppat i flera månader knappt märkbart, och jag har haft uppsikt över läckaget till det blev mer påtagligt. Föreningen har en reparationsfond som jag inte har använt mig av på många år. Tar jag från den fonden får jag inte göra rotavdrag. Jag har inte heller fått totalkostnaden för arbete och blandare.


Köpte en vetekudde på Life i Täby köpcentrum som jag värmt i mikrovågsugnen några gånger ikväll, jag har fått ont i den ena skuldran och värmebehandlar åkomman just nu. Inköp på Willy:s och snabbmat. 


Det har varit en jämn temperatur idag -3,5 C. Molnigt och uppehåll.






 











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards