Alla inlägg den 30 december 2022

Av Krister - 30 december 2022 19:13

 


Nu kan jag nog med säkerhet säga "årets sista" om utefikandet. Slog mig ner i sällskap på Waynes med en chokladminimud med apelsin, kladdkaka på ren svenska, men påminner snarare om en minibrownie, i Väsby centrum på eftermiddagen. Sötad, men det är inga större mängder det handlar om. Väsby centrum hade som på andra håll ett intensivt trafikflöde med köprusch inför nyåret.

 

Besökte Kronans apotek i Märsta på hemväg. 15% rabatt på Canoderm och 25% rabatt på fotvårdssalvan. Hämtade ut blodtryckssänkade tabletter samtidigt. Totalt 674,77 kronor. Det är bara inse att kroppen behöver mer omsorg med stigande ålder.


Året i sin helhet har inte varit så särskilt uppmuntrande med få ljusglimtar att minnas. Tandfrakturen i överkäken, trampade på reservglasögonen. Jag kom igång med blodgivningen efter pandemin, det känns positivt. Pappa som avled under sensommaren. Och så kökskranen som började droppa, och fick problemet ur världen med en ny blandare som skulle bytts för fyra år sedan.

Jag har haft ett antal uppdrag som stödperson genom patientnämnden i år, det är intressant att prova på nya områden. 


Det har varit mildväder idag med uppåt 6,5 plusgrader i Väsby centrum. 3,5 plus under kvällen och uppehåll.

 


   











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards