Alla inlägg den 15 februari 2022

Av Krister - 15 februari 2022 21:27



Det ligger inte så mycket snö kvar nu i markerna, men den fläckvisa lömska isen får man se upp med för att undvika benfrakturer. Naturen ändrar skepnad, vatten och is skapar kontraster. Vi mötte en pensionärsgrupp på motionsrundan i Rosersbergs vidsträckta slottspark, det rörde sig om arton personer. Skottsalvorna från skjutbanan avlöste varandra, det blir sällan riktigt tyst dagtid. 


Besökte handelsplatsen i Arninge på eftermiddagen, kassapersonalen på Willy:s tog av misstag betalt för två backar med mineralvatten, jag fick tillbaka 93 kronor som överfördes på kontot. Gäller det lägre belopp är det tveksamt om jag hade gjort mig besväret att gå tillbaka med kvittot, men här var det nästan en hundralapp.



Besökte IN & Finn i Bredden på återvägen och fann det jag sökte efter, inte buddhismen, men lite ovanligare varumärken av duschgel som inte finns i de större varuhuskedjornas sortiment. Jag tycker att inslaget av religiösa buddhafigurer i butiken känns lite påträngande eftersom utbudet är rätt stort. Att sälja krucifix i butiker som inte har en kyrklig anknytning är väl i det närmaste otänkbart.



Det har blåst även idag med 11 s/m i byarna, växlande molnighet och regnstänk, uppåt 6 plusgrader.








         










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards