Alla inlägg den 11 augusti 2022

Av Krister - 11 augusti 2022 22:15




Det blev inget simpass i eftermiddag som vi hade bestämt oss för av olika anledningar. Vi hade fått göra ett besök i Gottsunda om vi hade kommit iväg, de flesta parkeringsplatser var upptagna vid Midgårdsbadet i Märsta, det råder högsommartemperaturer och trängsel.


Köpte latte i mugg från automaten i Ica-butiken utanför Täby, en låda glassbåtar och en croissant. Vi satte oss ner vid ett kafébord utanför butiksentrén. Eftersom jag hade väskan packad med badkläder, bestämde jag mig för simhallen i Gottsunda utan sällskap mot sena eftermiddagen. Jag vände efter tio minuter och tar besöket i nästa vecka.


Läste nyligen att Moderaterna vill snabbtesta skolklasser i utanförsområden för adhd, för att kunna medicinera fler och därmed minska gängkriminaliteten.

- Vid fem års ålder på barnavårdcentralen ska man kunna göra detta, säger finansborgarådet Irene Svenonius.


Min uppfattning är den att även partipolitiker och generaldirektörer ska utredas för eventuella autismspektrumtillstånd för att undvika misstag och felbeslut som kan äventyra patienters säkerhet, rättsväsende och försvarsmakt.


https://sverigesradio.se/artikel/m-vill-adhd-utreda-alla-barn-i-utanforskapsomraden


 






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards