Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Krister - 19 juli 2023 21:01


Så är det dags att knyta ihop påsen med ett innehåll som inte utmärker sig särskilt mycket utöver de vardagliga inslagen. Det blåste svala vindar i förmiddags på promenaden i Rosersberg, jag tog på mig tröjan för att inte bli kall om armarna. Parken var rätt välbesökt på förmiddagen.

 

Ett cykelhänglås införskaffades på Biltema i Bredden i eftermiddags. Några grillkovar med räksallad, en kaffe med en bit äppelpaj som värmdes i mikron i kafeterian. Mörka regnmoln tornade upp sig med ett avlägset åsknedslag i horisonten.

 

Kroppen kändes trött idag, jag bestämde mig ändå för ett besök i Valsta kyrka kl. 18. "Musik i sommarkväll." En konsert med violin och piano "Från Boulanger till Dobrogosz." En läkare med ursprung från Uganda slog sig ner vid fikabordet efter konserten. Osökt kom vi in på medicinska behandlingar och så blev det också en del synpunkter gällande kriget i Ukraina.

 

Mellan 17 och uppåt 23 grader visade temperaturen idag med växlande molnighet,

men regnet uteblev.

 

 

         


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards