Alla inlägg den 14 januari 2024

Av Krister - Söndag 14 jan 18:48


 

När jag öppnade det orange kuvertet konstaterade jag att den höjda pensionen under året 2024 räcker till en påse chips i månaden. 

Gudstjänsten i Kista församling var välbesökt idag, granen dansades ut med en del ståhej. Jag pratade över tiden vid kaffebordet efteråt, avgiften i gallerians parkeringsgarage motsvarande ungefär två chipspåsar.

 

På tal om ekonomiska uppförsbackar så följer jag Magdalena Graafs blogg på Amelia emellanåt. Hon har problem med länderryggen, går hos kiropraktor och använder kryckor. Samarbeten minskar och reklamintäkter, det är återhållsamhet och spara som gäller. Folke, bilen alltså, kostar i underhåll, nu har hon köpt en gammal Renault.

 

Systern Hannah har sitt hus till försäljning och flyttar väl in hos Magdalena framöver och delar på utgifterna eller så bor hon hos föräldrarna i Kungsängen.

www.expressen.se/amelia/blogg/magdalenagraaf

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards