Alla inlägg den 9 februari 2024

Av Krister - Fredag 9 feb 20:31


 

Steg upp fem i morse eftersom jag skulle tjänstgöra i tingsrätten under dagen. Tvistemålet som jag var kallad till idag var inställd. Under min tid som nämndeman har de flesta ställts in med ett fåtal undantag. Jag satt några timmar som extra nämndvärd innan och så pendeltåget åter till Märsta station. 

 

Besökte Täby under sena eftermiddagen och umgicks i några timmar med mina iranska vänner. Blev bjuden på bland annat torkade vita mullbär som tilltugg. 

Hästvagen lastad med bröd utanför Färgskrapan i Sollentuna, var ett roligt och samtidigt udda inslag. 

Vi fick en solig vinterdag med dagsmeja. Mellan -3,5° och sex, sju minusgrader under kvällen.

 

Lämnade in de svarta byxorna som jag köpte igår på Dessmann hos kemtvätten idag, benvidden ska sys in. Byxorna fick en annan prisbild än vad jag räknade med.

 

 

     

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards