Direktlänk till inlägg 1 november 2017

Med kupévärmarhylla

Av Krister - 1 november 2017 21:50




Eftersom min gamla kupévärmare började väsnas i fläkten, köpte jag en ny på OKQ8 i måndags.  En kupévärmare från svensktillverkade Modernum. Den här på 1700 W är något större än den tidigare som låg på 1300W och är anpassad för mellan och större bilar. Jag tyckte att den tidigare inte värmde upp tillräckligt effektivt riktigt kalla mornar. Med golvstativ eller kupévärmarhylla, totalt 920 kronor.  www.modernum.se



För någon månad sedan intallerade föreningen in nya elskåp med digital inställning och ledbelysta eluttag, men den ställer inte om automatiskt till vintertid. Den tidigare timern i det gamla elskåpet skulle man ställa fram tiden manuellt som en äggklocka, men den var inte exakt i inställningen så man fick räkna ut tiden när värmaren skulle aktiveras på ett ungefär. Just nu är det omkring sju plusgrader och regn, men det har varit kring nollan nattetid innan, så det är väl dags att förbereda sig för vintern. Vinterhjulen brukar jag byta i mitten av november.






     







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 29 april 23:02


    Av tre huvudförhandlingar ställdes två in några dagar innan utsatt tid, jag tjänstgjorde i tingsrätten fram till tolv, inte fullt en timme. Saken gällde smuggling som avkunnades i den tilltalades frånvaro. Jag behövde inte gå upp så tidigt id...

Av Krister - Söndag 28 april 21:59

    Firade söndagens välbesökta högmässa i Danderyds kyrka, församlingens ungdomskör medverkade och konfirmander undervisades. Lämnade S i Mörby centrum efter kyrkfikat. Hämtade N i Täby och gjorde simpasset på eftermiddagen i Märsta. Insåg att...

Av Krister - Lördag 27 april 21:20


  Arbetsgivaren ringde I torsdags, ställde frågan om jag kunde ta en körning från motivationsboendet till beroendemottagningen i grannkommunen under fredagsmorgonen. Tidsmässigt fungerade det bra, så jag ställde upp.   Träffen i Gränby som jag ...

Av Krister - Torsdag 25 april 23:02

  Vi besökte friluftsområdet vid Löwenströmska och utgick från Hammarby kyrka på förmiddagens promenad längsmed Fysingen. Det duggregnade till och från under dagen.     Hämtade N i Täby och besökte simhallen mellan 18 och 20. Inköp i Valsta när...

Av Krister - Onsdag 24 april 19:24

  Deltog i en informationsträff som arbetsgivaren i Väsby kommun anordnade i eftermiddags mellan 13-16. Tog itu med räkningarna och gjorde inköp på Ica ikväll. Det fanns tid för ett träningspass ikväll, men kroppen behöver återhämta sig.    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards