Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Krister - 21 augusti 2018 15:22





I och med att jag ändrade autogirot från den ena till den andra banken drogs inte den första avgiften från kontot till Sats som det var tänkt förra månaden. Det har fungerat klanderfritt med autogirot sedan jag tecknade medlemsskapet på Sats för tolv år sedan.

Det blir intressant när det självspelande pianot inte fungerar som förväntas av det. Tillmötesgåendet prövas, tålamod och ställningstagande, och hur problemen reds ut.


För att göra historien kort fick jag först en betalningspåminnelse och sedan ett inkassokrav från Lidorff. Några samtal däremellan med personalen på träningscentet utan någon acceptabel lösning på problemet. Jag betalande in inkassokravet med tilläggsavgifter till Lindorff för att undvika betalningsanmärkning.


Ringde slutligen Sats kundservice idag och tänkte avsluta medlemsskapet för gott. Personen jag pratade med frågade vad som var orsaken, vilket fick mig att skjuta upp beslutet. Förseningsavgifterna från inkassobolaget kommer att återbetalas i nästkommande autogiroöverföring.

 

Ringde också Lindorff för att få det bekräftat att skulden var betald. Jag tycker ju att Sats kunde bjussa på träningsavgiften vid den här typen av händelser.

Sats ägs sedan 2013 av riskkapitalbolaget Altor som i sin tur har intressen i Lindorff.






 









Av Krister - 21 augusti 2018 08:14





Läste en insändare i gårdagens Metro som tog upp det här med de stora löneklyftorna mellan politiker och väljare. Varje år den första juli, lagom till semestern då vi har fullt upp med semesterbestyren, passar politikerna på att höja sina politikerarvoden.

I år har de hittills inte höjt några, så vitt jag vet.  Det är väl inte lämpligt att reta upp väljarna i onödan inför stundande val och att väcka debatt. Efter valet kanske.

Men det finns undantag. Vänsterpartiets ledamöter med partiledare tar ut 28 400 kronor i månaden efter skatt. Resterande arvode går in i partikassan, enligt insändarskribenten.


Som kyrkopolitiker fick jag ut 165 kronor efter skatt och avgift till partikassan sist. Arvodet ligger per tillfälle på 300 kronor och då förväntas man ställa upp kvällar på fritiden, sammanträdet tar dryga tre timmar. Kyrkan brukar bjuda på smörgåstårta eller något enklare till kaffet efteråt.


Fick meddelande via e-posten från S-partiet för några dagar sedan om att affischeringen på gator och torg har utsatts för sabotage i en omfattning som inte känns igen från tidigare valrörelser. Och nu uppmanas vi att skänka ett ekonomiskt bidrag. Varje vädersäker valaffisch kostar 75 kronor.  - Det är något inom mig som säger att jag inte vill. 





 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards