Direktlänk till inlägg 12 april 2019
Så var det dags att hämta några bekanta från Arlanda igår kväll. Terminal 2 var det sagt, men visade sig senare vara femman, sena kvällsflyget från London. Det är alltid lättare att lämna än att hämta. När man lämnar blir jag av med bestyret direkt på avgångsterminal 5. Klarar man sig igenom den vilseledande väglabyrinten utan problem, känns det ännu bättre.
Parkeringsautomaten var trasig utanför tvåan, det skulle appas, så jag ställde mig på fyran istället där det gick att lösa parkeringsavgift med betalkort. 150 kronor blev det den här gången i avgift. Nu var det ankomstparkeringen som gällde, längst ner, p 56. Den brandgula passagen, ni som vet, och har en vana att bli hämtade där nedanför de ledljusbelysta rulltrapporna som i övrigt stod still. Att hitta ner till entimmesparkeringen kräver en viss lokalkännedom och tålamod i den annars så röriga omgivningen.
Terminalerna på Arlanda är inte ändamålsenliga längre, det borde jämnas med marken och byggas nytt. Om vi i framtiden kommer att flyga i den omfattningen vi gör nu idag med den klimatpåverkan flygresandet har för miljön.
Pingsthelgen är en fantastiskt fin helg att fira med tanke på söndagens tema den heliga Anden. Vi fick besök av den inom kristna kretsar kända sångaren Per Filip Waldenstad som framträdde under mässan och vid kyrkfikat. Frun, Mia Marianne, va...
Finska Yle ger ett vetenskaplig klarläggande varför somrarna tycks flyga allt fortare ju äldre vi blir. www.yle.fi/a/7-10079147 Det är en fråga som vi ställs ofta inför. "Vår hjärna mäter inte tid i sekunder, utan i händelser. En seme...
Det förväntas att vi använder vår privata utrustning, alltså mobiltelefonerna, till de flesta samhällstjänster idag. Kommunerna använder Heroma självservice där vi registrerar antalet timmar. Igår kom jag inte in på Heroma med BankID. Det är i bö...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 | ||||||||
|