Alla inlägg den 30 september 2019

Av Krister - 30 september 2019 22:39



Beställde besiktningstid på Bilprovningen idag för kontroll i slutet av oktober. Att besikta bilen med utslitna stötdämpare blir en chansning. De måste bytas förr eller senare oavsett -  om jag ska ha Kian kvar.

 

Blodcentralen mejlade mig en andra gång i fredags om att det är dags att ge blod. I början av september var depåerna fyllda, men nu var det akut brist igen på min blodgrupp. Åkte in till Akademiska i Uppsala ikväll innan åtta på de regniga bäcksvarta vägarna.

Hade ett lätt förhöjt blodtryck som visade 155/90 den här gången. Kaffekonsumtionen måste kompenseras med lika mycket vatten för att inte påverka blodtrycket, fick jag veta.

 

En kortlek och en knapp för att inte gå tomhänt därifrån, en mugg kaffe.

Besöket på blodcentralen ger mig ett kvitto på att jag hälsomässigt fortfarnde håller mig på banan. Sedan är det en fråga om samhällsansvar, någon måste göra det. Det är ju inte alla som kan eller vill donera blodet av olika orsaker.

 

Hittills har jag tio tappningar under fem aktiva år.





 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards