Alla inlägg den 5 september 2021

Av Krister - 5 september 2021 21:13






Som förtroendevald socialdemokratisk kyrkopolitiker och ledamot av kyrkofullmäktige, ligger jag inte på latsidan när det gäller kyrkobesöken. Det finns förstås en och annan som vill påstå något annat med all respekt för den åsikten även om jag tycker att påståendet inte stämmer med min uppfattning.


Det blir ofta två gudstjänstbesök i veckan, idag i en lokal och för mig ny församling i Upplands-Väsby med framgångsteologisk förkunnelse vid middagstid med mat och kaffe efteråt. Det blev också ett besök på kvällsmässan där en av kyrkans diakoner avtackades med kaffe och prinsesstårta. Jag leder också en kurs på ABF i livsåskådningsfrågor.


Inom församlingslivet tillämpas en oskriven regel som säger att vi nödvändigtvis inte skall framföra våra partipolitiska åsikter vid kyrkkaffet efter gudstjänsterna.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards