Direktlänk till inlägg 10 mars 2024

Aktiv söndag

Av Krister - Söndag 10 mars 22:50

 

 

Deltog i församlinges målargrupp i Sundbyberg på eftermiddagen. Pennor och akvarellblock har förvarats i lådor under många år, när jag blev tillfrågad i lördagskväll om jag ville delta idag, så tog jag mig in. Det finns ett gym i församlingslokalen också, men jag är så pass aktiv ändå, så jag står över.

 

Besökte den välbesökta mässan i Danderyd på förmiddagen, kyrkokören medverkade och konfirmanderna. Kyrkkaffe efteråt med varmkorv. Lämnade S i Mörby centrum innan jag fortsatte till Sundbyberg. Handlade på Coop i Bredden på återvägen.

 

Vi fick en grå och råkall dag med en temperatur mellan nollan och 1,5° plusgrader.

 


       

 


 

.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Torsdag 16 maj 23:28


  Utöver simpasset i halvsextiden var jag in på Elon och köpte en USB-kabel till Epsonskrivaren på eftermiddagen och gjorde inköp på Citygross i Häggvik på återvägen till Täby. Slog oss ner på McDonalds i Märsta efter simningen.   Solen sken öv...

Av Krister - Onsdag 15 maj 22:47

    Det blåste sydvästliga vindar under vår promenad vid Fysingen på förmiddagen. Luften kändes svalare och därmed behagligare än under gårdagens utevistelse.   Under gårdagen utbytte jag några meningar med några deltagare i en pensionärsgru...

Av Krister - Tisdag 14 maj 22:09

    Dagens promenad vid Löwenströmska kortades ner tidsmässigt. Jag hade den årliga ögonbottenfotograferingen och ett besök hos sjuksköterska 13:40 på vårdcentralen att tänka på.   Kontrollen kostade 275 kronor. Blodtrycksmätning ingick och ...

Av Krister - Måndag 13 maj 21:48

    Idag hade jag två göromål att uträtta, tvättstugan på förmiddagen och simpasset i halvfemtiden. N fick håret klippt och jag beställde en "Rulle" på Märsta Kolgrill, alltså en kycklingtoast, fattig riddare.  Mineralvatten hade jag i bilen. Det...

Av Krister - Söndag 12 maj 23:28

    Idag firar finländarna mors dag som uppmärksammades vid kyrkkaffet i församlingshemmet efter högmässan med tårta. Det serverades dessutom broccolisoppa. Jag ställde upp som kyrkvärd idag, det är mycket att sätta sig in som ny värd.    B...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards