Alla inlägg den 30 november 2016

Av Krister - 30 november 2016 17:17




Lämnade mina vänner på Arlanda som skulle med flyget till Teheran idag. Jag lämnar och hämtar oftare än jag tar flyget själv. Det är ett rätt jobbigt företag att ta sig fram i labyrinten med cirkulationsplatser och avkrokar in till långtidsparkeringarna på flygplatsområdet, och förutsätter en viss vana och lokalkännedom för att hitta rätt.

 

Det borde väl rimligen vara fler än jag som tycker så, och har erfarenhet av det som kommer med bil.Uppställningstiden för ankommande på terminal 5 är max 1 timme, vilket är svårt att hålla tidsmässigt. Jag skulle hjälpa till med en fullastad bagagevagn vid incheckningen och kom precis i slutminuten innan parkeringstiden löpte ut. Och dessa olustiga parkeringsvakter som stod i hissen och som bevakade parkeringsplatsen, upptagna med att utfärda parkeringsböter, 40 kronor kostar det att ställa sig där.


Nu uppmanades jag att ställa mig i parkeringshuset om jag ville uppehålla mig mer än en timme. Parkeringsautomaten tog inte OK-kortet.







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards