Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Krister - 15 augusti 2016 21:21



Gjorde mitt första bågskytte för säsongen nu ikväll. Senare under hösten fortsätter vi inomhus. Det är förstås inte samma sak som att vistas utomhus på en vidsträckt gräsbevuxen äng med klubbstuga. Jag har skjutit med båge i över ett år nu, det finns mycket att lära. Det sägs att man bör skjuta ett hundra pilar varje dag för att bli hyfsat bra, den tiden har jag förstås inte. 


Det allmäna intresset och rekrytering inom bågskytteföreningarna beror mycket på hur stort utrymme sporten får i media. I OS 2016 är det Christine Bjerendal som får stå för den svenska representationen, hon tog sig till 16-delsfinal men förlorade i mötet med nordkoreanskan Kang-Un-Ju. Annars är det tunnt från svenskt håll i bågskyttesammanhang. Det finns väl kanske inte så mycket pengar att tjäna inom bågskyttet. -  Skulle väl egentligen kört ett träningspass efteråt, men jag kände mig för trött för det.




Av Krister - 15 augusti 2016 11:58




Rotfrukter sägs vara underskattade inom matlagningen. Jag tycker att rotfrukter tar längre tid att förbereda då de ska skäras i bitar och kokas innan tillagning, de kan ligga rätt länge i kylskåpet innan jag kommer mig för och gör något av dem  -  Kålrabbin, eller knutkål som rotfrukten också kallas, påminner lite om potatis i konsistens och smak. Bra lchf med lågt kolhydratinnehåll.


Idag fick kålrabbi bli en del av grytan med gul lök, makrillfilé, Barilla tomatsås Classico, broccoli och blomkål. Steker i raps- och olivolja, en klick creme fraiche, remouladsås till de skivade äggen, gul paprika. 





    




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards