Alla inlägg under november 2017

Av Krister - 21 november 2017 11:57

Igår föll den första, och förmodligen kortvariga snön innan gumman tö går lös med kvasten igen. Besökte outleten i Barkarby igår och tog en fika, men det blev inget handlat. Det förbereds inför julen och man får känslan av bara förtidigt med julskyltningen varje år.

Det minsta Wayne´s Coffee erbjöd i fikaväg var en Mini Muds choklad som jag tog en bit av. Bilder från i går måndag.


         







Av Krister - 20 november 2017 18:56

 

 

I förmiddags permanentades den slutgiltiga partiella bryggan på Folktandvården. Tandläkaren sa att det inte var så bråttom med det, men nu är det gjort och garantitiden gäller i två och ett halvt år framåt. Det var oväntat att jag skulle få med mig formavgjutningarna hem, annars hade de slängts. Det har varit en omständig historia där bryggorna fått göras om och den provisoriska vingen i det första skedet som ställde till det. Den tidigare provisoriska bryggan i bild.

 


 

 











Av Krister - 19 november 2017 21:41

 

 

Det ringde på dörren när jag vilade under eftermiddagen, jag öppnade inte. Jehovas tänkte jag, eller så hade någon backat in i min bil. Jag låg kvar. Det var några vänner som var osäkra på min adress, men kände igen min bil på parkeringsplatsen och satte ett handskrivet meddelande på framrutan att de besökt mig.

Kände inte heller igen numret som de ringde från, en försäljare, möjligen. Det blev ivarjefall ett samtal senare och förklarade mig, telefonnumret stod på lappen. 

 

Gudstjänst i Uppsala, Ikea i Barkarby, Burger King och så Ica. Någon minusgrad.







Av Krister - 18 november 2017 18:13




Besökte Görvälns slott i Järfälla i veckan. Det var ju där som filmen "Ondskan" spelades in år 2003 baserad på Jan Guillous roman. Slottet drivs som konferenshotell och restaurang. Värmde oss i värmestugan på området, det blåste rätt kallt.





         







Av Krister - 17 november 2017 21:17




Just nu i skrivande stund har vi sju plusgrader, och det blåser rätt milt ute vid Arlanda. Jag fick vinterhjulen pålagda idag. Förra året blev det visst den 7 november med några minusgrader och marksnö.  Ett av sommardäcken var snedslitet i mönstret, så det blir väl till att beställa tid för en fyrhjulsmätning den här säsongen också så att inte livslängden på vinterhjulen framtill förkortas.


Köpte färdigblandad spolarvätska i fyralitersdunk på Jula för trettio kronor idag. Det går åt mängder för mig, så det är bara att bunkra upp i bagagerummet som förvaras i en plastlåda med lock. Spolarvätskan är nog det enda man kan spara in pengar på som bilägare. Innan jag bytte försäkringsbolag fick jag laga stenskotten i framrutan gratis fler än tre gånger, nu går inte det längre.





 





Av Krister - 16 november 2017 15:54





Tandläkaren skulle ringa mig i slutet av oktober angående bryggan var det sagt, men har inte hört av sig sedan dess. Jag ringde därför upp Folktandvården och fick en ny tid igen. Man får tydligen ligga i själv för att det ska hända något.

Verkstaden jag anlitat i Arlandaområdet har fått en ny ägare. En skylt informerade för en månad sedan om att verkstadschefen var sjuk och det har sett nedsläckt ut i verkstaden sedan dess. Jag var förbi idag för att få veta vad ett ljud från kopplingen beror på, men mekanikern kunde inte höra något onormalt, så ljudet får väl bli högre innan det görs något åt det.


Det högt sittande bromsljuset på bagageluckan har slocknat. Hela enheten måste bytas ut, så en ny skulle beställas. Fick ändra tiden för av- och omkodning av bilnyckeln på Kia i Akalla, de informerade inte om att bilen skulle stå inne på verkstaden en hel arbetsdag, något som uppskattningsvis kanske tar som högst några timmar att utföra. Man kan inte hyra bil för en sådan sak. Fick en ny tid så jag får det gjort direkt.




 

 

Av Krister - 15 november 2017 22:32




Eftersom jag inte hade något annat för mig besökte jag en Dylandkonsert i Uppsala på Livetsord ikväll vid sju. Det var församlingens pastor och bibellärare Svante Rumar som sjöng Bob Dylan på gitarr och munspel med sin personliga tolkning av texterna som han tyckte innehöll både bibliska motiv och budskap. Man kan ju tolka in mycket i en text med god vilja.  "Knocking on heaven's door" var bara en av låtarna i programmet. Det var mest femtiotalister som besökte konserten. Jag har svårt för att hylla någon person i kyrkliga sammanhang med applådåskor och stående ovationer. Ära den som äras skall.

 

 

 

Av Krister - 15 november 2017 11:02




Rostade kokosflingor att röra ner i filen med blåbär och hallon är något som jag har börjat med nu, något av sommar över det. Kolhydratsmässigt ligger kokosflingorna på 4,2 gram per 100g. Inköpt på Willy:s. 




    






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards