Alla inlägg den 16 oktober 2019

Av Krister - 16 oktober 2019 21:18

 


Gjorde kryssningen med vändande båt från Kapellskär till Mariehamn över dagen med Vikinglinjen. Det ovanliga för mig den här gången var att vi valde bussen som avgick från Upplands Väsby station strax innan tio. Ställde bilen på kundparkeringen utanför Väsby köpcentrum. Eftersom jag blev bjuden på buffén, bussresan och passagerarbiljetten, blev det inte någon större kostnad.


Parkeringsavgiften i Väsby centrum hamnade, trots tre fria parkeringstimmar, på 225 kronor. Om man inte är klubbmedlem kostar bussresan 160 kronor med återresa.

Uppskattningsvis 220 passagerare på väg till Mariehamn och 428 på återresan, om jag minns rätt. Dansbandsmusik och övervägande grå pantrar. Bredare åldervariation på tillbakavägen.

Jag föredrar dagsturer med ett fåtal passagerare under lågsäsong, det är ett lugnare tempo och man slipper köa framför allt.


Då det gäller buffén var det sparsamt upplagt, men samtidigt ett stort utbud att välja på. Då jag åt buffé på sjuttiotalet var det stora rågade fat med kokt potatis och konserverad frukt i sockerlag. Grönsaker finns att ta av i vegoutbudet. Man kan ju plocka som man vill.   

 


                 


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards