Alla inlägg den 23 oktober 2019

Av Krister - 23 oktober 2019 22:09





Sommardäcket som satt på vänster bakhjul på grannens bil var platt när jag var på väg ut till parkeringsplatsen. Platta däck har jag varit med om själv, det känns olustigt. Vad jag kunde se hade jag dåligt med luft i vänster bakhjul, vilket tydde på pyspunka. Däcken är dessutom nedslitna i mönstret och påskyndade däckbytet den här säsongen. 

Fyllde i luft på OK-macken och ringde däckfirman i Österbybruk, hörde mig för om det gick att få hjulbyte på eftermiddagen till vinterhjulen som jag har i förvar på samma plats över sommarperioden.

Lite oväntat fick jag lägga på fyra nya vinterhhjul, hade tänkt mig två.  Jag kör på Bridgestone, den här typen heter Blizzak Ice, 205/55-16, dubbfria.


Fick samtidigt veta att höger styrled var glapp och måste bytas innan besiktningen.





      



Av Krister - 23 oktober 2019 21:41




Eftersom slottstrappan som leder ner till Barockparken i Stora Wäsby är inhägnad med ett högt stängsel på privat område, är det svårt att få en helhetsbild över parken från den vinkeln. Trappan är ett smycke för parken i helhet och som därmed förlorar mycket av sin attraktionskraft.

Stora delar av slottsområdet är begränsat för besökare att beträda.





         







Av Krister - 23 oktober 2019 21:17




Flyttar om bilderna från tidigare inlägg med promenadsträckan längsmed Upplevelsestråket i Stora Wäsby. Stråket är uppdelat i i tolv etapper och har en totallängd av drygt 40 kilometer, sträcker sig utmed de gamla vattenlederna mellan Saltsjön och Mälaren, som användes för transporter redan under vikingatiden.


Förmodligen visar höjden på vikingaskeppet i bild vattennivån under den skandinaviska järnålderns sista period, från sent 700-tal till omkring 1100 e.Kr. 





     





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards