Alla inlägg under juni 2022

Av Krister - 6 juni 2022 18:37



Testade en Gourmet Grill Chimichurri smaksatt med den kryddiga såsen på BK i Täby centrum under eftermiddagen. Tog en latte efteråt på Espresso house, satte mig ner i sällskap vid ett av kaféborden på torget. När solen gick i moln var det dags att gå in, det är ingen sommarvärme. Företagen borde bli bättre på att uppmärksamma Sveriges nationaldag tycker jag. Flaggstänger råder det ingen brist på. Handelsplatsen i Bredden i Upplands-Väsby är ett undantag, där flaggas det varje år.


Priset på OKQ8 Mini i Rosersserg kostade 23,55 kronor litern för 95 oktanig bensin ikväll, på bemannade stationer 24,18.






         





Av Krister - 5 juni 2022 22:48




Det har inte hänt så mycket idag, sol och växlande molnighet, behaglig temperatur att vistas ute i. Besökte församlingen i närheten för att lyssna på pingstens budskap, när den helige Ande föll över apostlarna i Jerusalem och de började tala främmande språk. Personligen fick jag erfara dopet i helig Ande 1986. Som invald sosse i kyrkofullmäktige får jag nog anses ovanlig i det sammanhanget, dessutom aktiv i olika kyrkliga sammanhang utöver.

Inköp på Ica i närheten och telefonsamtal med några vänner nu ikväll.







 

Av Krister - 4 juni 2022 20:00



Vi slog oss ner utomhus med lördagslatten i villa Ed, det första tillfället för säsongen nu när väderleken tillät. Temperaturen har visat på mellan arton och tjugofem plusgrader, med svala vindar har det känts behagligt. Varmt med den svarta skinnjackan jag bar idag.


Upplands-Väsby kommun firar 70 år och det upmärksammas i helgen. Idag hade medlemmarna i Europe ett framträdande i Blå parken i centrum, klippte band, invigde ett konstverk och pratade nostalgi, hemmatraktskänslor, men ingen musikalisk liveupplevelse utöver.

Artisten Tommy Nilsson sjöng solo med musiker på scenen.



 


     










Av Krister - 3 juni 2022 15:29




Det är nog ingen som har missat att det är skolavslutningar idag. Jag tog en omväg för att inte fastna i trafkstockningen utanför gymnasieskolan där det rådde feststämning och glada tillrop.

 

Körde iväg med två oljeelement till återvinningen som jag förmodligen köpte vintern 2007 på Coop och Biltema i samband med flytten till nuvarande adress. Värmefläktar är mer effektiva, men börjar väsnas efter ett tag och måste hållas rent från damm.

 

Det blev en tur till Arninge handelsplats ikväll, Ica och Coop. Stannade till på BK i Väsby på återresan. Det har klarnat upp mot kvällen, lite kyligt i luften, nästan tretton plusgrader och hög luftfuktighet efter regnet.


 

Av Krister - 2 juni 2022 20:53




Det blev hemmavistelse idag, gjorde inköp i närbutiken i 19-tiden när det för tillfället blev uppehåll med en kortvarig solglimt. Jag har samlat på mig rätt mycket under åren och det är dags att gå igenom det som finns i lådor och pärmar efter studier och ett aktivt arbets- och föreningsliv. Under åttiotalet var jag med i tre konstföreningar, bland annat arbetsgivaren SL:s konstförening och SL:s manskör. Fotografier, gratulationskort, vykort och annat är inte så lätt att göra sig av med, det som väcker minnen till liv.


Den nysådda gräsmattan växer oljämt, men det ser ut som att de kala fläckarna blir gröna med tiden. Förutsättningarna är förmodligen olika.






 






Av Krister - 1 juni 2022 22:41



Elen stängdes av mellan 8 och 15 idag. Vattenfall kopplade om matningen från de gamla elcentralerna till de nya i samband med att nya solceller ska kopplas till lägenheterna. Jag steg upp några timmar tidigare för att hinna med kaffe och en alldeles för tidig frukost, det skapade irritation. När jag kom hem från dagens promenadrunda längsmed Fysingen vid Löwenströmska var det fortfarande strömlöst, jag tog en kycklingburgare på Centrumgrillen och latte på Brödboden i Märsta centrum.


De gula Svärdsliljorna blommar vid Fysingen. Tjugotre plusgrader i direkt soljus, annars runt arton och hög luftfuktighet efter regnet. Tog gräsmattan med den nätanslutna trimmern efter elavbrottet.






     







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards