Direktlänk till inlägg 12 januari 2024

På ett ungefär

Av Krister - Fredag 12 jan 21:40


 

Temperaturen visade ungefärliga fyra plusgrader idag vid middagstid med växlade molnighet. Smältvattnet i parkeringsrutan bildar en stor pöl. 

 

Allt vad fikabröd heter som går att fylla med grädde och mandelmassa säljs som semlor. Kanelbullar, saffransbullar och wienerbröd. Grädde smaksatt med citron eller blåbär. Lussekattsemmelbullen på Ica Kvantum i Märsta centrum misstogs som två minisemlor vid en svepande ögonrörelse. Jag köpte några minisemlor på Ica Maxi i Gnista innan besöket på Akademiska på eftermiddagen. 

 

Gjorde inköp på Coop i Boländerna på hemvägen, jag hade inte tagit sikte på var jag hade ställt bilen på den halvmörka kundparkeringen så jag fick leta en stund. 

Det fryser på, en halv minusgrad när jag ställde bilen i 17-blecket.

 

 

 

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 13 maj 21:48

    Idag hade jag två göromål att uträtta, tvättstugan på förmiddagen och simpasset i halvfemtiden. N fick håret klippt och jag beställde en "Rulle" på Märsta Kolgrill, alltså en kycklingtoast i tunnbröd. Mineralvatten hade jag i bilen. Det var l...

Av Krister - Söndag 12 maj 23:28

    Idag firar finländarna mors dag som uppmärksammades vid kyrkkaffet i församlingshemmet efter högmässan med tårta. Det serverades dessutom broccolisoppa. Jag ställde upp som kyrkvärd idag, det är mycket att sätta sig in som ny värd.    B...

Av Krister - Lördag 11 maj 21:44

  Det kändes mildare idag än under gårdagen. Vi tog fikat utomhus på Kardemumma vid middagstid i Väsby centrum. Gästerna strömmade till en kvart innan tolv, så det såg glest ut vid uteborden när jag tog bilden.   Tog ett arbetspass på motivatio...

Av Krister - Fredag 10 maj 20:44


    Körde en vända till återvinningen på förmiddagen, lämnade den uttjänta laptopen och annat som tog plats.  Mobilens internet krånglade imorse, jag fick det åtgärdat snabbt på Elon.   Lämnade några backar med returglas till PG ikväll. ...

Av Krister - Torsdag 9 maj 23:19

  Idag hade jag inget annat för mig än simpasset mellan två och halvfem. Simhallen stängde 18 så vi kom iväg tidigare. Hämtade N i Täby och hann äta på Biltema i Bredden efteråt.    Några pojkar i simhallens omklädningsrum hade med sig färdigma...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards