Alla inlägg den 9 december 2017

Av Krister - 9 december 2017 23:02

 

 

Men inte samtidigt. Tog ut mig i simbassängen ikväll, ska försöka hålla det här med simning några gånger i veckan nu framöver. Besökte det jag först trodde skulle vara ett ungdomskafé i församlingshemmet, en dansafton med finsk tangomusik som arrangerades av den finländska pensionärsföreningen.

 

Den finländska självständigheten 100 år firas alltjämt, även ikväll, och hela dagen i övrigt. Men några finska pinnar bjöds det inte på, och inte heller fick jag lyssna till "Höstvisa". 

 

Den finska dansmusiken känner jag knappt till, är okej att lyssna till, men språkförbistringen gör texten obegriplig.

Fick se ett foto i ett privat album i samband med utställningen, där finska ungdomar som vägrade ställa upp i kriget stod på led och avrättades. Hörde något om att det stigmatiserade finska samhället inte har gjort upp med sitt förflutna.


















Av Krister - 9 december 2017 15:41

 

 

Sedan generatorn i Kian gav upp vid trettio tusen mil ungefär har jag haft den kvar fram tills igår då jag åkte in med den till Uppsala för att få veta om det var värt att renovera. Eftersom generatorn hade jobbat så många mil gick den till skrot. Det handlar om fabrikat och kvalitet, det påverkar livslängden.

Förr kunde man byta kolen på generatorerna själv vilket jag gjorde på en folkvagnsbubbla då laddningslampan i bilen började lysa. En ny generator kostar med moms dryga fyra tusen kronor.

 

I övrigt gjorde jag ett kortare träningspass på fredagsförmiddagen, vågen visade på 78,9 kg. Kör crosstrainer, cykel och latsdrag, några set. Ena armen överansträngd. Blodsockret låg på hyfsade 5,5 mmol/L fastande i morse. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards