Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Krister - 25 oktober 2018 17:03





Anpassade morgonen till renspolningen av kökets och badrummets avlopp i halv niotiden. Att släppa in hantverkare i lägenheten gillar jag inte, men det måste ändå göras, och nu är det gjort för den här gången. Det var den första efter reliningen av avloppsledningarna för ett antal år sedan.


Visade en vän till en frisörsalong som klipper för 150 kronor i dag, hur de nu kan ligga så lågt prismässigt. Jag brukar klippa mig annars för en dryga trehundring.

Det är några syrianska grabbar med stora yviga svarta skägg som klipper. Jag gillar deras uppriktiga kristna övertygelse som de visar med några krucifix på hyllorna i salongen. Inget smygande där inte över vem de sätter sin tilltro till. Även en verkstad som jag besökte tidigare hade ett sådant kors på kontoret. Kristna syrianer har ofta radband med ett kors som de hänger i bilens backspegel. De skulle bara veta vilken viktig mission de fyller i det avkristnade svenska samhället.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards