Alla inlägg den 3 december 2018

Av Krister - 3 december 2018 20:52

 

 

Ställde bilen på den för årstiden mörka parkeringsplatsen utanför Danderyds sjukhus i halvfemtiden i samband med att en vän blev inlagd i helgen och ville ha ett besök.

 

En äldre dam som stod framför parkeringssautomaten frågade mig var man skulle lägga i mynten och förklarade för henne att de få valalternativ som finns var betalkort med chip eller de krångliga apparna som fungarar halvdant från tillfälle till annat. Hon försökte med betalkortet flera gånger, men koden var inte rätt, så jag vet faktiskt inte om hon kunde hälsa på sin man som det var tänkt.


Två kvinnor i medelåldern stod intill och tryckte på sina mobiltelefoner samtidigt. Det kanske hade bättre lycka med sig. Jag köpte min tid med betalkortet och knappade in mitt regnummer på bilen, men kvittofunktionen där man får en bekräftelse på köpet via sms fungerade inte. Jag ser väl köpet på en kommande faktura förhoppningsvis.


Jag framhåller fortfrande att det går fortare och är mycket smidigare att betala med mynt mot kvitto.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards