Alla inlägg den 25 december 2018

Av Krister - 25 december 2018 22:22

 

 

Storhelger som Juldagen och Annandag jul känns rätt händelselösa med tanke på de begränsade öppettiderna, eller så är det stängt. Man behöver inte konsumera varje dag i veckan å andra sidan. Det har hänt att jag dragit mig för att träna då jag varit osäker på tillgängligheten storhelger, i dag ringde jag Sats och fick bekräftat att det var rätt information på nätet, de stängde visst sju ikväll.

 

Det var överraskande många som hade tagit sig till träningshallen, det märks särskilt när man får vänta tills maskinerna blir lediga. Har gått upp lite i vikt, vägde in mig på 78,9 kg. Tränar gör jag inte för att gå ner i vikt, det kan bara måttlighet i socker- och kolhydratkonsumtion göra. Och räkna kalorier och fettintag är helt ointressant. Jag är mer intresserad av att hålla mig i bra kondition, muskelstyrka och hyfsad muskelmassa.

 

Julmaten märktes inte på fasteblodsockret i morse som visade på fina 5,0 millimol per liter.

Mådde väl inte så bra efter bastun, berodde kanske på att jag var hungrig och så hade jag nog tagit ut mig för mycket igen. I morgon får det bli en lugn dag, det tar längre tid med återhämtningen ju äldre man blir.








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards