Alla inlägg den 1 december 2016

Av Krister - 1 december 2016 23:44




I kväll torsdag pågick årets traditionella upplaga av Tomtenatta i Väsby centrum mellan 19 och 22. Tidigare år har centrumet stängts ner en timme innan öppnadet åter vid sju, men inte i år. Dolly Style uppträdde, signerade och skapade långa köer för en signatur. Senare var det Wiktorias tur, hon som kom på andra plats i mellon med låten "Save me." Det är artister som inte jag känner till direkt, men som tilltalar barn och yngre tonåringar med föräldrar. Jag fick inte tag i något som passade i klädväg, tog mig en kaffe på Stadsmissionens secondhandbutik.





Av Krister - 1 december 2016 15:20




Fick meddelande igår om att jag hade tid på Folktandvården nu under förmiddagen. Hade glömt tiden och vad som skulle göras, så tiden hos tandhygienisten bestod av mätning av djupet i tandfickorna och borttagning av tandsten i underkäken. Det såg hyfsat bra ut och ingen risk för tandlossning. Hade räknat med att det skulle göra ont och blöda mycket, men om tandköttet är friskt känns det inget, och det gjorde det inte och det blödde normalt som det brukar göra. Men det är alltid prat om att jag måste bli bättre på att använda tandtråd. Och så var det en mjuk tandborste som skonar tandköttet som ska användas.


Besökat kostade 753 kronor varav Försäkringskassan stod för 742.50 kronor. Nu återstår överkäken i början av nästa år och så en brygga. Jag tycker att jag får en noggrannare undersökning på Folktandvården än hos den privata tandläkaren som jag har gått hos i många år. 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards