Direktlänk till inlägg 3 juli 2018
Det är oftast den äldre generationen som råkar mest illa ut för den nya och onödigt komplicerade betalfunktionerna på parkeringsautomaterna. I söndags var det ett äldre par som stod länge framför Statens Fastighetsverks parkeringsautomat på Sjöhistoriska museets parkeringplats, de förstod sig inte på den röriga tekniken.
Jag tog den andra automaten intill men skulle förstås visat dem på hur betalningen skulle gå till. I den här automaten får man inte heller ett pappersskvitto utprintat, men tekniken fungerade med sms-kvitto då jag uppgav mobilnumret.
Det förväntas att vi använder vår privata utrustning, alltså mobiltelefonerna, till de flesta samhällstjänster idag. Kommunerna använder Heroma självservice där vi registrerar antalet timmar. Igår kom jag inte in på Heroma med BankID. Det är i bö...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | 31 | ||||||||
|