Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Krister - 8 juli 2018 18:13




Kom hem i dag från gudstjänsten med en inslagen Hortensia i flätad pilkorg, och en lila Phalaenopsisorkidé. Och så lika omsorgsfullt inslagna åttiosexprocentiga chokladkakor i cellofan med krusade presentband. Anledningen är att jag fyller sextio nu i veckan. Det är inget jag vill fira, men några i min närmsta vänkrets och syskon ska träffas en stund på restaurang är det sagt. Samtidigt som jag inte vill ha någon uppmärksamhet kring min person, ansvarade jag ändå för mötesledningen i förmiddags och blir tillfrågad emellanåt att göra det. 


Hörde i eftermiddag på sommarvärden prästen Kent Wisti och duckade för svordomar och könsord som förekom i programmet. Funderar över varför somliga präster i Svenska kyrkan försöker vara så tillgjort folkliga. I musikvalet fanns inte heller något ur de kristna sångtraditionen vilket i varjefall jag hade förväntat mig. 





   







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards